موفقیت شما موفقیت ماست
اطلاع رسانی و تجاری
 

مِصر کشوری در شمال خاوری قاره آفریقا است و شبه جزیره سینا هم که در قاره آسیا قرار گرفته بخشی از قلمرو این کشور است. مصر در جنوب دریای مدیترانه و غرب دریای سرخ قرار داشته و از غرب با لیبی، از جنوب با سودان و از سوی شبه جزیره سینا با اسرائیل و نوار غزه در فلسطین مرز زمینی دارد.

پرچم مصر

مصر یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای آفریقایی و خاورمیانه است و اکثر جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفری آن در کنار رود نیل زندگی می‌کنند. کرانه‌های رود نیل منطقه‌ای است که ۴۰ هزار کیلومتر مربع یعنی حدود یک بیست و پنجم این کشور و تنها زمین‌های بارور آن را تشکیل می‌دهد. بخش عمدهٔ این کشور که در مجموع ۱ میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد، از بیابان تشکیل شده و جمعیت پراکنده‌ای را در خود جای داده‌است.

حدود نیمی از جمعیت مصر شهرنشین هستند که بیشتر آنان در دو شهر بزرگ قاهره و اسکندریه، دیگر شهرهای دلتای رود نیل و حومه آنها زندگی می‌کنند.

مصر یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری بوده و آثار باستانی متعدد موجود در این کشور که مهمترین آن‌ها اهرام سه‌گانه است گردشگران زیادی را جذب این کشور می‌کند. حدود ۱۲ درصد نیروی کار مصر در بخش گردشگری و شهرهای تفریحی ساحل دریای سرخ فعالیت دارند. اقتصاد مصر یکی از متنوع‌ترین‌ترین منابع درآمدی را در کشورهای خاورمیانه داراست و بخش‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت و خدمات هر یک به نسبتی تقریباً مساوی در تولید داخلی این کشور سهم دارند.

مصر در سال ۱۹۵۲ با کودتای بدون خونریزی افسران جوان ارتش علیه ملک فاروق پادشاه کشور صاحب حکومت جمهوری شد. انقلاب سال ۲۰۱۱ مصر به حکومت سی ساله حسنی مبارک در این کشور پایان داد و قانون اساسی جدیدی در این کشور تدوین شد. هم‌اکنون قدرت در اختیار شورای عالی نظامی مصر به رهبری فرمانده ارتش محمدحسین طنطاوی است و دولت منتخب این شورا اداره کشور را برعهده دارد.

مصر از دیدگاه سیاسی و فرهنگی یکی از مهمترین کشورها در جهان عرب و خاورمیانه‌است، بسیاری از شهروندان مصری به ریاست سازمان‌های بین‌المللی ملی و منطقه‌ای رسیده اند و دانشگاه الازهر مهمترین مرکز مذهبی جهان اسلام در این کشور قرار دارد.



ادامه مطلب ...

بیروت (به عربی: بَیروت.Bayrūt) (به فرانسوی: Beyrouth) بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور لبنان، شهری بندری است

که بر روی دماغه‌ای درکنار دریای مدیترانه قرار گرفته‌است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۰۷ میلادی ۲٫۱ میلیون نفر بود.

پرچم بیروت

شهر بیروت در میانهٔ کرانه مدیترانه‌ای لبنان و بر روی یک شبه جزیره جای گرفته‌است. این شهر کانون فرهنگی منطقه خود است و از دیدگاه رسانه‌ای، تئاتر، فعالیت‌های فرهنگی و زندگی شبانه در جهان عرب نام‌دار است. بیروت از قدیم ترین شهرهای خاورمیانه به شمار می‌آید.

 

 



ادامه مطلب ...

 جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سری لانکا جزیره‌ای است واقع در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند.سریلانکــا

نام‌های قدیمی آن سَراَندیب یا سَرَندیب یا سیلان بود.پایتخت سیاسی آن سری جایاواردنپورا کوته و پایتخت تجاری‌اش شهرکلمبو است. پیش از سال ۱۹۷۲ به این کشور سیلان می‌گفتند.

 

تـــاریــخ

طی سالهای اخیر جزیرهٔ سری لانکا توسط پلی موسوم به «پل آدم» که بر روی خلیج مانار احداث گردیده از راه زمینی به هند متصل گشته‌است.

سری لانکا از مستعمرات بریتانیا بوده و قبلا «سیلان» خوانده می‌شده‌است. استعمار انگلیس از قرن ۱۹ و بعد از

احاطهٔ این کشور به هند شروع شده و تا زمان استقلال (روز ۴ فوریهٔ ۱۹۴۸) ادامه داشت.

 



ادامه مطلب ...
9 / 11 / 1390برچسب:Yemen,یمن,صنعا,حنیش,جو,گندم,قتبان,معین,سبا,, :: 15:39 ::  نويسنده : مهرشاد

یَمَن (به عربی: الجمهوریة الیمنیة) کشوری عربی در جنوب غربی آسیا و در جنوب شبه جزیره عربستان واقع در خاورمیانه، و پایتخت آن شهر صنعا است.یمن

یمن ۵۲۷٬۹۶۸ کیلومتر مربع گستردگی دارد. یمن دارای دو ساحل مهم است، ساحلی غربی در کرانهٔ دریای سرخ و ساحلی جنوبی در کرانهٔ دریای عرب، همچنین دارای چند جزیره‌است که مهم‌ترین آنها: جزیره سقطره در دریای عرب و جزیره حنیش در دریای سرخ است. یمن تا قبل از سال ۱۹۹۰ میلادی دو کشور متجاور بوده به نام‌های: جمهوری عربی یمن (یمن شمالی) و جمهوری دمکراتیک یمن (یمن جنوبی). در سال ۱۹۹۰ طی پیمانی این دو کشور با هم متحد شدند و جمهوری یمن بوجود آمد.

اما در سال ۱۹۹۴ جنگ خونینی بین دو طرف رخ داد، که سرانجام شمالی‌ها بر جنوبی‌ها چیره شدند و اتحاد پابرجا ماند.

 



ادامه مطلب ...

طراحی یک سایت رابطه مستقیمی با شناخته شدن در موتور های جستجو و پیشی گرفتن از رقبای تجاری دارد. در طراحی یک وبسایت علاوه بر نیاز به سرعت بالای بارگذاری صفحات در عین زیبایی یک سایت، می بایست با استفاده از کلمات کلیدی و تکنیک های سئو ( SEO ) باعث افزایش آمار بازدیدکنندگان شد.طراحی سایت - طراحی حرفه ای وب

یک بازدیدکننده وقتی برای اولین بار به وبسایت شما سر می زند، اولین چیزی که نظر او را به خود جلب می کند رنگبندی و طراحی سایت شما می باشد.

یک طراح حرفه ای می بایست با چینش صحیح اجزای یک سایت و رنگ بندی مناسب باعث جلب توجه بازدیدکننده شود. همچنین باید سعی کند تا حجم صفحات به کمترین حد خود برسد. زاکروت با تسلط کامل بر زبان های برنامه توسط تحت وب همچون PHP، ASP و Java و همچنین آشنایی کامل با نرم افزاری های گرافیکی ( Photoshop , FireWorks , Flash , … ) و سیستم های مدیریت محتوا ( PHPBB , vBulletin , Movable Type , … ) این امکان را فراهم می کند تا بهترین طرح برای وب سایت شما انتخاب و به طراحی کامل و برنامه نویسی تا اجرا برسد.

افزایش بازدید کننده سایت به صورت واقعی و هدفمند 
بازاریابی اینترنتی توسط موتورهای جستجو که مهمترین رکن در بازاریابی است . سئو . موتورهای جستجو . SEO
پیشی گرفتن از رقبا 
افزایش پیچ رنک گوگل

بهینه سازی وب سایت امروزه به علم تبدیل شده است. یکی از مهترین پارامترهای موجود در طراحی سایت ارتباط سایت با موتورهای جستجو گر اینترنت و گوگل رنکینگ بالا می باشد.

اگر سایت شما در موتورهای جستجو گر اینترنت رتبه بالایی نداشته باشد کاربران نمی توانند سایت شما را پیدا کرده و از خدمات شما استفاده کنند. لذا ما بر اساس آخرین تکنیکهای بهینه سازی سایت و الگوریتم موتورهای جستجوگر اینترنت و با توجه به آنالیزهای انجام شده نسبت به تغییر مطالب و شیوه های طراحی وب سایت شما اقدام کرده و پس از 6 الی 12 ماه شما را در صفحات اول Google و دیگر موتورهای جستجو گر معروف اینترنت قرار خواهیم داد.

فرق نمیکند که یک تازه وارد به دنیای بازاریابی آنلاین هستید یا یک حرفه ای، این سوالات ممکن است در هر حالی شما را به فکر وادارد. این اتفاق همیشه به خاطر کم کاری و یا ندانستن نیست بلکه یک اشتباه ساده و قابل جبران در قدم برداشتن فرد به سمت بازاریابی است.

بهینه‌سازی سایت در موتور جستجو (به انگلیسی: ‎Search engine optimization (SEO)‎) که گاهی در فارسی به آن سئو گفته می‌شود عملیاتی است که برای بهبود وب سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو میباشد .بهینه سازی سایت SEO
این یکی از روش‌های اصلی بازاریابی اینترنتی میباشد .بازدید کننده سایت ها بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آورند.که سئو یا همان بهینه سازی وب سایت برای وبمسترها یکی از عوامل مهم و حیاتی بدست اوردن کاربران جدید از موتورهای جستجو و بخصوص گوگل می باشد.

 



ادامه مطلب ...

ژاپن JAPANکشور ژاپن مجموعه بیش از سه هزار جزیره در شرق چین، در اقیانوس آرام است که دومین اقتصاد برتر جهان را دارد.

ژاپنی‌ها کشورشان را نیپون کوکو خطاب می‌کنند که به معنی خاستگاه خورشید است. در حقیقت این کشور شرقی‌ترین کشور جهان (بدون در نظر گرفتن خاک قطب) است.

این کشور با کشورهای چین، کره جنوبی و کره شمالی و روسیه از طریق اقیانوس آرام همسایه است. هرچند این کشور از تعداد زیادی جزیره تشکیل شده است اما بزرگترین جزایر آن «هونشو»، «هوکائیدو» و «شیکوکو» در مجموع 97 درصد از خشکی‌های آن را تشکیل می‌دهند.

این کشور  کوه‌های زیادی دارد که تعداد قابل ملاحظه‌ای از آنها آتشفشانی هستند. به عنوان نمونه کوه فوجی که بلندترین کوه این کشور است ، آتشفشان است.

japan Map

در عین حال ژاپن کشوری زلزله‌خیز است و سالانه در حدود یک هزار و 500 لرزش زمین در آن روی می‌دهد. به همین دلیل دانش ژاپنی‌ها در مورد زلزله بسیار زیاد است.

با جمعیتی در حدود 128 میلیون نفر، ژاپن دهمین کشور جهان از نظر جمعیت است. مطالعات باستان‌شناسی نشان می‌دهد از دوران پساپارینه سنگی انسان‌ها در جزایر ژاپن زندگی می‌کردند.

بر اساس دانشنامه اینترنتی ویکی‌پدیا، ژاپن یکی از قدرت‌های اصلی اقتصادی جهان است و دومین اقتصاد بزرگ جهان را از نظر تولید ناخالص داخلی دارد. این کشور عضو سازمان ملل متحد، G8، G4 و APEC است.

ژاپن پنجمین بودجه دفاعی جهان را دارد و چهارمین کشور صادرکننده در جهان و ششمین کشور بزرگ وارد کننده است.

در جنگ جهانی اول، ژاپن از متفقین بود و در جنگ جهانی دوم با متفقین می‌جنگید. پس از جنگی درازمدت در اقیانوس آرام، ژاپن بیشتر متصرفات خود را از دست داد و در انتها پس از فروافتادن بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی، ژاپن بدون قید و شرط تسلیم شد.

پس از اشغال توسط آمریکا، با یک برنامه پیگیر توسعه صنعتی به رشد اقتصادی چشمگیری دست یافت و به یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا بدل شد.



ادامه مطلب ...

زبان انگلیسی را با متدی جدید فرا بگیرید.

با یادگیری لغات انگلیسی سطح لغات انگلیسی خود را بالا ببرید ، و با یادگیری مداوم مکالمه خود را تکمیل کنید.

 

دوره ویژه نوروزی به شرح زیر است :

فصل اول : زبان روزمره
فصل دوم : مردم ، بعضی مشاغل
فصل سوم : محل زندگی
فصل چهارم : غذاها
فصل پنجم : لباس
فصل ششم : آشنایی با قسمت های مختلف بدن ، سلامتی


فصل هفتم : آشنایی با شهر ، خیابان ها و چطوری نام بردن و قسمتهای دیگر شهر


فصل هشتم : سفر
فصل نهم : آموزشی ، لوازم موسیقی
فصل دهم : نام حیوانات
فصل یازدهم : مکان ها
فصل دوازدهم : کار

آموزش ها از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود

تمامی فصل های بالا را فقط فقط با 99000 هزار تومان فرا بگیرید . که این یک فرصت قابل توجهی برای شما دانش آموزان ، دانشجویان ، کارمندان ، مهندسین می باشد.

 

***مهلت ثبت نام : تا آخرین روز اسفند ماه سال نود 1391/01/31***

*** توجه داشته باشید بعد از تاریخ مهلت ثبت نام هر فصل جداگانه ثبت نام می شود و هر فصل هم هزینه آن 30000 هزار تومان دریافت می گردد.***

برای ثبت نام در این دوره فقط کافی است مبلغ را به حساب سیبا بانک ملی به شماره 0102206003007  واریز نمائید و رسید آن را اسکن و یا شماره رسید را به ایمیل ما بفرستید تا در اسرع وقت آموزش شما را به ایمیل تان ارسال شود.    

 

بانک ملی ایران

شعبه حافظ

بنام مهرشاد گلابچی
شماره کارت :  6037991068960925
شماره حساب : 0102206003007

 

ایمیل : mgolabchi132922[at] gmail [dot] com

شماره همراه : 09377702527

 

 

گُرجستان (گرجی: საქართველო، تلفظ: ساکارتْوِلو) کشوری در قفقاز است که پایتخت آن شهر تفلیس است. پرچم گرجستانگرجستان کشوری است که در منطقه اوراسیا قرار دارد که مرز میان اروپا و آسیا است. گرجستان در میانه و غرب قفقاز جنوبی (ماورای قفقاز) واقع شده‌است و از شمال با فدراسیون روسیه، از شرق با جمهوری آذربایجان، از جنوب با ارمنستان، و از جنوب غربی با ترکیه هم مرز است و در غرب هم با دریای سیاه همسایه‌است.

گرجستان کشوری کوهستانی و پرباران می‌باشد که پهناوری آن ۶۹٬۷۰۰ کیلومتر مربع (۱۲۱ام) است و جمعیت آن ۶/۴ میلیون تن (آمار ۱۳۸۷) می‌باشد. بیشتر مردم گرجستان مسیحی هستند و ۸۴ درصد آنان از نژاد گرجی هستند که به زبان گرجی سخن می‌گویند، این زبان خط ویژه خود را دارد.

گرجستان تاریخ و فرهنگ پربار و کهنی دارد و از نخستین کشورهایی است که مسیحیت را به عنوان دین رسمی کشور برگزید (در سده‌های چهارم و پنجم میلادی). تاریخ و فرهنگ گرجستان با ایران مشترکات بسیاری دارد چراکه این کشور مدتها جزئی از ایران بوده‌است. در دوره صفویه، مادر بیشتر شاهان، گرجی بودند و گرجی‌ها در بسیاری از مناصب کشوری و لشکری حضور داشتند. در سال ۱۱۹۲ هجری خورشیدی (۱۸۱۲ میلادی/۱۲۲۸ قمری) طبق پیمان‌نامه گلستان، گرجستان رسماً از ایران جدا شد و به خاک روسیه تزاری پیوست. پس از انقلاب اکتبر و تشکیل اتحاد جماهیر شوروی، گرجستان با عنوان جمهوری سوسیالیستی گرجستان شوروی به یکی از جمهوری‌های آن تبدیل شد. گرجستان پس از فروپاشی شوروی در دی ۱۳۷۰ (دسامبر ۱۹۹۱) از شوروی اسقلال یافت.

این کشور دارای دو جمهوری خودمختار آبخازیا و اوستیای جنوبی (به گرجی: منطقهٔ تسخینوالی) است که در شمال کشور و در همسایگی روسیه هستند و اکنون این دو منطقه با پشتیبانی روسیه اعلام استقلال کرده‌اند.

حکومت گرجستان، جمهوری دموکراتیک و سکولار است. رئیس جمهور کنونی کشور میخائیل ساکاشویلی است که رابطه نزدیکی با غرب دارد و خواهان عضویت گرجستان در ناتو و اتحادیه اروپا می‌باشد. و با روسیه برسر دو جمهوری خودمختار آبخازیا و اوستیای جنوبی - به ویژه پس از جنگ سال ۱۳۸۷ - اختلافات فراوانی دارد.



ادامه مطلب ...

جمهوری ازبکستان کشوری در آسیای میانه است که در سال ۱۹۹۱ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی استقلال خود را به دست آورد.

ازبکستان

این کشور از غرب و شمال با قزاقستان، از شرق با قرقیزستان و تاجیکستان و از جنوب با ترکمنستان و افغانستان همسایه است.

این منطقه از دو هزار سال پیش از میلاد مسیح مسکونی بود. نشانه‌های زندگی مردم در این دوره زمانی در شهرهای سمرقند، خوارزم، تاشکند و بخارا یافت شده است.

در سده دهم میلادی، منطقه کنونی ازبکستان جزیی از قلمرو سامانیان بود. منطقه کنونی ازبکستان بعدها به ترتیب جزئی از حکومت‌های غزنوی، سلجوقی، خوارزمشاهی، مغول، تیموری و ازبک شد.

در قرن نوزدهم امپراتوری روسیه سرزمین‌های خود را گسترش داد و آسیای میانه را تصرف کرد. به این ترتیب ازبکستان بخشی از شوروی شد.

ازبکستان پرجمعیت‌ترین کشور منطقه آسیای میانه است و بزرگترین تولیدکننده پنبه در جهان به شمار می‌آید. گاز، نفت و طلا از غنی‌ترین منابعی است که در طبیعت این کشور نهفته است.جهان

سیاست در ازبکستان

رئیس حکومت در این کشور رئیس جمهور است. اسلام کریم‌اف، رئیس جمهور این کشور، در سال ۱۹۹۰ با رای شورای جماهیر انتخاب شد و تاکنون بر مسند قدرت است.

اگربخواهیم به‌‌شکلی  دقیق تر در باره وضعیت او در رهبری ازبکستان قضاوت کنیم باید گفت اواز ژوئن 1989 یعنی دوسال قبل از فروپاشی شوروی زمانی که به‌عنوان دبیر اول حزب کمونیست انتخاب شد، زمام امورازبکستان را در دست گرفت.

اما او توانست در دسامبر1991 به‌عنوان اولین رئیس‌جمهوری ازبکستان پس از استقلال نام خود را در تاریخ این کشور ثبت کند.  با آنکه قرار بود پنج سال پس از آن برای باردوم در انتخابات شرکت کند، تحت شرایطی ویژه تصمیم گرفت با برگزاری همه پرسی در مارس 1995 مدت ریاست‌جمهوری خود را تا سال 2000 تمدید کند.

 کریم اف در ژانویه 2000 مجددا برای دومین بار درانتخابات پیروز شد اما این‌بار هم تنها پس از دو سال با اصلاح قانون اساسی درسال 2002 دوره ریاست‌جمهوری را از 5  سال به هفت سال افزایش داد.

او در انتخابات 2007 نیز  بار دیگر توانست رهبری از بک ها را در دست بگیرد.

 در ازبکستان، رئیس دولت نخست وزیر است که رئیس جمهور او را انتخاب می‌کند. بر اساس قانون اساسی ازبکستان رئیس جمهور باید با رای مردم برای دوره‌ای هفت ساله (قابل تمدید برای دور دوم) انتخاب شود.

شورای عالی قانون‌گذاری در این کشور ۱۰۰ کرسی دارد که ۸۴ نماینده آن با رای مردم و ۱۶ نماینده به انتخاب رئیس جمهور برای دوره‌ای پنج ساله انتخاب می‌شوند.

مجلس ملی این کشور ۱۲۰ کرسی دارد که نمایندگانش با رای مردم برای دوره‌ای پنج ساله تعیین می‌شوند.

اقتصاد در ازبکستان

تولید ناخالص داخلی این کشور 15/64میلیارد دلار است. رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۰۷ میلادی 5/9 درصد بود. ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند.

بر اساس آمار وزارت کار این کشور نرخ بیکاری در ازبکستان هشت دهم درصد است و به علاوه ۲۰ درصد نیز جویای کار هستند.

۳۳ درصد از مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند. در سال ۲۰۰۷ نرخ تورم در این کشور به طور رسمی 3/12 درصد اعلام شد.

محصولات صادراتی این کشور شامل پنبه، طلا، انرژی، کودهای معدنی، فلزات آهنی و غیرآهنی، منسوجات، محصولات غذایی، ماشین‌آلات و اتوموبیل است که به کشورهای روسیه (8/23 ردصد)، لهستان (7/11 درصد)، چین (4/10 درصد)، ترکیه (7/7 درصد)، قزاقستان (9/5 درصد)، اوکراین (7/4 درصد) و بنگلادش (3/4 درصد) صادر می‌شود.

محصولات وارداتی این کشور شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد غذایی، مواد شیمیایی و فلزات آهنی و غیرآهنی است که از کشورهای روسیه (8/27 درصد)، کره جنوبی (2/15درصد)، چین (4/10 درصد)، قزاقستان (3/7درصد)، آلمان (1/7 درصد)، اوکراین (8/4درصد) و ترکیه (5/4 درصد) وارد می‌شود.

مردم ازبکستان

جمعیت این کشور حدود ۲۸ میلیون و ۲۶۸ هزار نفر با میانگین سنی ۲۳ سال است. امید به زندگی برای زنان ۶۹ و برای مردان ۶۲ سال است.

کمتر از یک دهم درصد از جمعیت بزرگسال این کشور به بیماری ایدز مبتلا هستند. ۸۰ درصد از مردم آن ازبک، ۵.۵ درصد روس و ۵ درصد تاجیک هستند.

۸۸ درصد از مردم ازبکستان مسلمان هستند که اغلب آنها پیرو مذهب شیعه‌اند. زبان رسمی این کشور ازبکی است.

ارتباطات در ازبکستان

در این کشور یک میلیون و ۷۹۳ هزار خط تلفن ثابت و پنج میلیون و ۸۰۰ هزار خط تلفن همراه وجود دارد.

ازبکستان ۱۱ هزار و ۸۲۳ میزبان اینترنتی و یک میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر اینترنت دارد.



ادامه مطلب ...

تاجیکستان یا جمهوری تاجیکستان (به خط تاجیکی: Ҷумҳурии Тоҷикистон) کشوری در آسیای میانه است. تاجیکستان

این کشور از جنوب با افغانستان، از باختر با ازبکستان، از شمال با قرقیزستان، و از خاور با چین همسایه است. تاجیکستان یک کشور محاط در خشکی است که در گذشته راه ابریشم از آن گذر می‌کرده است . پهناوری تاجیکستان ۱۴۳٬۱۰۰ کیلومتر مربع (۹۵ام در جهان) است. این کشور، کوهستانی و پربارش است و منابع آب فراوانی دارد.

 



ادامه مطلب ...

جمهوری ارمنستان از جمهوری‌های استقلال‌یافته شوروی سابق، در منطقه قفقاز جنوبی (حوزه میانی دریای سیاه و دریای خزر) واقع است.ارمنستان

همسایگان این کشور در غرب ترکیه، در شمال گرجستان، در شرق جمهوری آذربایجان و در جنوب ایران و ناحیه خودگردان نخجوان هستند. وسعت این کشور 29.437 کیلومتر مربع است.

حکومت ارمنستان جمهوری، پایتخت این جمهوری ایروان و جمعیت آن بیش از سه میلیون نفر است.

بر طبق قانون اساسی ارمنستان، 131 عضو مجمع ملی و رئیس‌جمهور با رأی تمامی افراد بالغ برای چهار سال انتخاب می‌شوند و انتخاب نخست‌وزیر بر عهده مجلس است.

بزرگ‌ترین دریاچه این کشور دریاچه سوان است که آب شیرین دارد.

  آشنایی با مترو ایروان

ارمنستان دارای بخش صنعتی متنوعی‌است که شامل صنایع شیمیایی، فلزی، نساجی، ابزارهای دقیق و فرآورده‌های غذایی‌است اما عمده صنایع  ارمنستان، ساخت ماشین آلات، منسوجات و صنایع شیمیایی است.

همچنین صادرات این کشور را الماس، مواد معدنی، مواد غذایی و انرژی تشکیل می‌دهد و در عوض ارمنستان واردکننده گاز طبیعی، نفت، و دخانیات است.

دین رسمی ارمنستان مسیحی ارمنی و زبان رسمی این کشور نیز ارمنی‌است گرچه زبان روسی نیز در این کشور رواج دارد.

مشخصات آماری ارمنستان

نام رسمی
ارمنستان (Haikakan)
عضو
سازمان ملل متحد، جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع، کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا
حکومت
جمهوری
مساحت
29800 کیلومتر مربع
خط ساحلی
خط ساحلی ندارد
مختصات جغرافیایی
40 درجه شمالی و 45 درجه غربی
جمعیت
000و008و3 نفر (2002 )
رشدسالانه جمعیت
32/.- درصد
پایتخت
شهرهای عمده
کوماری ، کاراکلیس
زبان
ارمنی ، آذری، کردی
مذهب
ارمنی(مسیجی گریگوری) 5/64%
امید طول عمر
8/71 سال
واحد پول
درام


ادامه مطلب ...

جمهوری عربی سوریه کشوری در جنوب غرب آسیا و بر سواحل شرقی دریای مدیترانه است. این کشور از شمال با ترکیه، از شرق با عراق، از غرب با لبنان و دریای مدیترانه و از جنوب با اردن و اسرائیل همسایه‌است.سوریه

سوریه بین عرض ۳۲ و ۳۷ درجه شمالی و طول ۳۵ و ۴۲ درجه شرقی قرار دارد که این امر در طول تاریخ، جایگاهی استراتژیک به این کشور بخشیده‌است زیرا باعث قرار گرفتن آن در نقطه اتصال سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا گردیده و سوریه را در میان اروپای صنعتی و خاورمیانه نفت خیز قرار داده‌است.

حدود ۷۴٪ جمعیت سوریه را مسلمانان سنی، ۱۳٪ علوی، شیعه دوازده‌امامی و اسماعیلی، ۱۰٪ مسیحی و ۳٪ دروزی

تشکیل می‌دهند. اعراب حدود ۹۰٪ جمعیت سوریه شامل یک میلیون آوارهٔ عراقی و پانصد هزار فلسطینی و کردها ۹٪

جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. ارمنی‌ها، ترک‌ها، چرکس‌ها و یهودیان اقلیت‌های دیگر ساکن این کشورند.

بیشتر افسران عالی‌رتبهٔ نظامی و امنیتی سوریه از هم‌کیشان خانوادهٔ اسد یعنی علویان، که از نظر عامهٔ مسلمانان

کتملترین مذهب محسوب می‌شود، هستند اما سنی‌ها در کمیتهٔ مرکزی حزب بعث، حزب حاکم و تنها حزب قانونی

کشور اکثریت دارند. این کشور از سال ۱۹۶۳ تحت قانون شرایط اضطراری اداره می‌شود که بسیاری آزادی‌های سیاسی

و مدنی را به حالت تعلیق درآورده است.

 



ادامه مطلب ...

هند یا هندوستان با نام رسمی جمهوری هند (هندی: भारत गणराज्य؛ تلفظ: بْهَارَتْ گَنَرَاجْیَه) کشوری در جنوب آسیا است که پایتخت آن دهلی نو است. هندوستان از شمال باختری با پاکستان؛ از شمال با چین، بوتان، نپال و تبت؛ و از شمال خاوری با برمه و بنگلادش همسایه‌است. همچنین هند از باختر با دریای عرب، از خاور با خلیج بنگال، و از جنوب نیز با اقیانوس هند مرز آبی دارد.

هند.هندوستان.India

پهناوری هندوستان ۳٬۴۰۲٬۸۷۳ کیلومتر مربع (هفتم در جهان، ۲ برابر ایران) است. بیشتر سرزمین هندوستان پست و هموار است و رشته‌کوه هیمالیا که در شمال کشور قرار دارد باعث شده‌است که رطوبت و ابرهای باران‌زا به شمال آسیا نفوذ نکند و در نتیجه هند کشوری پرباران و مرطوب و دارای خاک بسیار حاصلخیز است. این موضوع باعث شده‌است که این کشور بتواند جمعیّت بسیاری را در خود جای دهد.

جمعیت هندوستان ۱٬۲۱۰٬۱۹۳٬۴۲۲ نفر است که دومین کشور پر جمعیت دنیا پس از چین به شمار می‌آید. بندر بمبئی (مومبائی) با جمعیتی نزدیک به ۱۴ میلیون تن، پرجمعیت‌ترین شهر هند است. هند بیش از سی و پنج شهر بزرگ با جمعیت بالای یک میلیون تن دارد. بمبئی (مومبائی)، دهلی، کلکته، مدرس، بنگلور، حیدرآباد، اگرا، میسور، جی‌پور، گوا، پونا، بوپال، تریواندروم، سورات، کانپور و احمدآباد از شهرهای مهم این کشور پهناور هستند.

هندوستان دارای تاریخ و فرهنگ بسیار کهن و پرباری است که به ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد. هندوستان سرزمین نژادها، زبان‌ها، آیین‌ها، و فرهنگ‌های فراوان و گوناگون می‌باشد. در هند صدها زبان و هزاران گویش و لهجه وجود دارد. علاوه بر دو زبان هندی و انگلیسی که در قانون اساسی این کشور زبان رسمی اعلام شده‌است. ۲۲ زبان دیگر در یک یا چند ایالت موقعیت زبان رسمی را دارند.

طی ۸۰۰ سال تسلط فارسی‌زبانان یا ایرانیان بر هند، این کشور از فرهنگ ایران و زبان فارسی تاثیر بسیاری پذیرفته‌است. زبان فارسی در دورهٔ غزنویان به هند راه یافت و با فرمانروایی دودمان گورکانیان هند زبان رسمی شد. زبان فارسی هندوستان شاعران بزرگی همچون بیدل دهلوی، و امیر خسرو دهلوی و دستگاه شعری سبک هندی را در خود پروراند. زبان فارسی تاثیر فراوانی بر زبان‌های هندوستان به‌ویژه زبان اردو گذاشته‌است. زبان فارسی پیش از آنکه هندوستان مستعمره انگلستان شود (سده ۱۹ میلادی)، دومین زبان رسمی این کشور و زبان فرهنگی و علمی به‌شمار می‌رفت.



ادامه مطلب ...

 

پرچم پاکستانجمهوری اسلامی پاکستان یکی از کشورهای جنوب آسیاست که در همسایگی ایران، افغانستان، چین و هند قرار دارد.

 

مساحت آن 880 هزار و 940 کیلومتر مربع است. پایتخت آن اسلام آباد است و بزرگترین شهر آن کراچی است. مردم پاکستان به زبان اردو سخن می‌گویند.

پاکستان ﮬﻔﺖ استان دارد: بلوچستان، سر حد شمالی، سند، پنجاب، ﻣناطق ﺷﻤﺎﻟﻰ، مناطق ﻗﺒﻴﻠﻪﺍﻯ، ﻛﺸﻤﻴﺮ ﺁﺯﺍﺩ و ﺍﺳﻼﻡﺁﺑﺎﺩ.

پاکستان با 164 میلیون و 741 هزار و 924 نفر جمعیت (بر اساس آمارهای سال 2007) ششمین کشور پرجمعیت جهان است و دومین کشور پرجمعیت در بین کشورهای مسلمان. این کشور تا سال 1947 تحت سلطه انگلیس بود. در سال 1956 در این کشور جمهوری اسلامی اعلام شد.



ادامه مطلب ...

افغانستان با نام رسمی جمهوری اسلامی افغانستان (به پشتو : د افغانستان اسلامی جمهوریت) کشوری

محصور در خشکی در آسیای میانه است. این کشور حدفاصل آسیای میانه، جنوب غربی آسیا و خاورمیانه می‌باشد و پایتخت آن کابل است. همسایگان افغانستان، پاکستان در جنوب و شرق، ایران در غرب، تاجیکستان و ازبکستان و ترکمنستان در شمال و چین در شمال شرقی هستند. سرزمین‌های دربردارنده افغانستان نقطه مرکزی راه ابریشم و مهاجرت انسان‌ها بود. باستان‌شناسان شواهدی از سکونت انسان‌ها تا بیش از ۵۰،۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح 

به‌دست آورده‌اند. تمدن شهری ممکن است در این قلمرو در بین ۳،۰۰۰ تا ۲،۰۰۰ سال قبل از میلاد آغاز شده باشد.پرچم افغانستان

 



ادامه مطلب ...

نقشه ترکمنستان رئیس جمهور ترکمنستان در سال ۲۰۰۶ میلادی صفرمراد نیازف بوده‌است.ترکمنستان
 

موقعیت جغرافیایی:
جمهوری ترکمنستان (به ترکمنی:Türkmienistan Riespublikasy) از کشورهای تازه استقلال یافته از شوروی سابق است. در شمال شرقی ایران و در منطقه آسیای مرکزی قرار دارد. ترکمنستان با ایران، افغانستان، ازبکستان، قزاقستان و دریای خزر همسایه است.

 

 

اطلاعات کلی

پایتخت: عشق‏آباد

زبان رسمی: تركمني ( 72% )، روسي ( 9% )، ازبكي ( 9% )، قزاقي ( 3% ).

نوع حکومت: جمهوری

واحد پول: منات ترکمنستان(Turkmen manta)

مذهب: اكثريت اسلام سني.

امید طول عمر: 73سال

رشد سالانه جمعیت: 1.81% درصد (July 2004 est.)

جمعیت: 4,863,169نفر (July 2004 est.)

ادامه مطلب ...

کره جنوبی که با نام رسمی جمهوری کره (به کره‌ای: 대한민국) نیز شناخته می‌شود، کشوری است در بخش جنوبی شبه‌جزیره کره در شرق آسیا. پایتخت آن شهر سئول است.

جمهوری کره جنوبی که به اختصار کره خوانده می‌شود یکی از کشورهای آسیای شرقی است که در نیمه جنوب شبه‌جزیره کره واقع شده استپرچم کره جنوبی

این کشور از شمال با کره شمالی همسایه است. از غرب از طریق دریای زرد همسایه چین است و از جنوب شرقی از طریق تنگه کره با ژاپن در ارتباط است.

تاریخ کره به دو هزار سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. بررسی‌های باستان‌شناسی نشان می‌دهد اولین انسان‌ها در آن زمان در شبه‌جزیره کره ساکن شدند.

کره جنوبی کشوری نیمه کوهستانی است که ارتفاعات آن عمدتا در نواحی مرکزی و شمال شرقی واقع شده‌اند. جلگه‌ها و جنگل‌ها در آن وسعت زیادی دارند. آب و هوای آن گرم و مرطوب  و پرباران است.



ادامه مطلب ...

کره شمالی با نام رسمی جمهوری دموکراتیک خلق کره، کشوری است در بخش شمالی شبه‌جزیره کره در شرقکره شمالی North_Korea آسیا. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن پیونگ‌یانگ است. این کشور از جنوب با کره جنوبی، از شمال با چین و در زاویه شمال شرقی مرز کوچکی با روسیه دارد. شبه‌جزیره کره از سال ۱۹۰۵ به تصرف ژاپن درآمده و پنج سال بعد به طور رسمی بخشی از کشور ژاپن شد. با شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم قسمت شمالی به تصرف شوروی و قسمت جنوبی به تصرف آمریکا درآمد. به این ترتیب کره شمالی صاحب حکومتی کمونیستی و کره جنوبی صاحب حکومتی طرفدار غرب شد در حالی که هر دو مدعی حکومت بر کل شبه‌جزیره بودند این اختلاف در سال ۱۹۵۰ به جنگ کره انجامید که در سال ۱۹۵۲ با پیمان آتش‌بس خاتمه یافت.

کیم ایل سونگ اولین رهبر کره شمالی بود که ایدئولوژی جوچه مبنی بر خودکفایی و استقلال را به عنوان ایدئولوژی رسمی حکومت برگزید. او پس از مرگ در سال ۱۹۹۴ به عنوان رئیس‌جمهور ابدی کشور تعیین شد و پسرش کیم جونگ ایل رهبری کشور را برعهده گرفت، با مرگ کیم جونگ ایل در سال ۲۰۱۱ کوچکترین پسرش کیم جونگ اون رهبری این کشور را به عهده گرفت.

در پی فروپاشی شوروی این کشور با قحطی شدیدی در دهه ۱۹۹۰ روبرو شد که به مرگ حدود نهصد هزار تا دو میلیون نفر انجامید.



ادامه مطلب ...

بالی جزیره‌ای است واقع در کشور اندونزی که از مراکز گردشگری مهم جهان به شمار می‌‌رود. مختصات آن 8° 25′ 23″ جنوبی و 115° 14′ 55″ شرقی است. جزیرهٔ بالی جزو یک رشته‌جزایر است که جزیرهٔ جاوه در غرب آن و جزیرهٔ بالی Baliلومبوک در شرق آن قرار گرفته است. هنرهای گوناگون همچون رقص، تندیسگری، نگارگری، چرمگری، فلزکاری و بویژه موسیقی سبک گامِلان در این جزیره در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

تاریخچه

 

 

مردم بالی از تبار نژادی ماقبل‌ تاریخی هستند که از راه خاک اصلی قارهٔ آسیا در حدود 2500 پ.م. به مجمع‌الجزایر

 

اندونزی کوچیدند. با رسیدن هندوها دورهٔ ماقبل تاریخ به پایان رسید. رسیدن هندوها در سال 100 پ.م. به‌وسیلهٔ

 

سفال‌نوشته‌های براهمی که بدست آمده‌اند تأئید شده است.

 

شاهنشاهی ماجاپاهیت (1293–1520 میلادی) که در جاوهٔ شرقی مستقر شده بود در سال 1343 یک کوچ‌نشین هم در

 

جزیره بالی برپا کرد. در پی حملات پیاپی، شاهنشاهی ماجاپاهیت کمی پیش از 1500 میلادی، سرنگون شد و این امر

 

باعث مهاجرت گسترده به بالی شد

 



ادامه مطلب ...

فیلیپینپرچم فیلیپین

کشوری آسیایی است که در جنوب شرقی آسیا و در غرب اقیانوس آرام و بین دریای جنوبی چین و دریای فیلیپین و در شرق کشور ویتنام قرارگرفته است. فیلیپین در قرن نوزدهم مستعمره اسپانیا و در نیمه اول قرن بیستم مستعمره آمریکا بوده است. حاکمیت اسپانیا بر فیلیپین باعث شد که ۹۰٪ مردم این کشور مسیحی و کاتولیک شوند و با مهاجرت گروه‌های مختلف مردم اسپانیائی زبان از اروپا و آمریکای جنوبی فرهنگ این کشور شباهت زیادی با کشورهای لاتین پیدا کرده و زبان های محلی آنان نیز تحت تأثیر کلمات اسپانیایی قرار گیرد.

شهرها و ایالات


فیلیپین دارای ۱۷ ناحیه، ۸۱ استان و نزدیک به ۱۵۰۰ منطقه مستقل شهری (شهرستان) است.

دو جزیره لوزون و میندانائو مجموعا ۶۶٪ کل مساحت فیلیپین را شامل می‌شوند. از ۷۱۰۷ جزیره فیلیپین فقط ۱۰۰ جزیره مسکونی است و در این بین فقط یازده جزیره به صورت عمده جمعیت ساکنی دارد و فقط ۲۷۷۰ جزیره دارای نامی خاص هستند.

آب و هوا

آب و هوای فیلیپین حاره‌ای دریایی با رطوبت زیاد است و در طول سال همواره با طوفان و بارانهای موسمی روبرو

هستند و به خاطره همین بارانهای سیل آسا تقریبا ۴۰٪ این جزایر را جنگلهای سرسبز استوایی فرا گرفته

است.دمای هوا بین ۲۰ تا ۴۰ درجه متغیر است و رطوبت نیز از ۳۶٪ تا ۹۰٪ هم می‌رسد. وقوع زلزله در این جزایر

پدیده‌ای معمولی به حساب می‌آید.



ادامه مطلب ...

کشور اندونزی در امتداد هزاران جزیره میان آسیا و استرالیا گسترده شده است. پرچم اندونزی

اندونزی بزرگترین جمعیت مسلمان دنیا را دارد ؛ از نظر نژادی کشوری بسیار پر تنوع است و مردم آن به بیش از 300 زبان محلی گویش می‌کنند.

اندونزی کجاست؟

اندونزی سرزمینی است متشکل از 17508 جزیره. جمعیت آن بیش از 200 میلیون است. پایتخت آن در جزیره جاوا

واقع است و جاکارتا نام دارد. اندونزی با گینه نو، تیمور شرقی و مالزی مرز زمینی دارد.

indonesia map

پنج جزیره اصلی این کشور جاوا، سوماترا، کالی مانتان، گینه نو و سولاوسی هستند.

نام کامل: جمهوری اندونزی
جمعیت: 225.3
پایتخت:جاکارتا
مساحت: 1.9 میلیون کیلومتر مربع
دین: اسلام
میانگین عمر: 65 سال (مردان) 69 سال (زنان)
واحد پول:روپیه
اقلام اصلی صادرات: نفت و گاز،تخته چند لا، پارچه ، پلاستیک، روغن نخل
دامنه اینترنتی: id
کد تلفن بین الملل: 0062



ادامه مطلب ...

مسکو (به روسی: Москва) پایتخت کشور روسیه است. این شهر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر روسیه و یکی از مسکو

بزرگ‌ترین کلان‌شهرهای قارهٔ اروپا می‌باشد. مسکو مرکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، آموزشی و حمل و نقل فدراسیون روسیه‌است. این شهر در کنار رودخانه مسکو و در ناحیه فدرال روسیه که جزء روسیه اروپایی محسوب می‌شود، واقع شده‌است. در زمان‌های گذشته مسکو مرکز کشاورزی اتحاد جماهیر شوروی و سرزمین باشکوه مسکو بود. کاخ کرملین، قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به عنوان اقامتگاه تشریفاتی رئیس جمهور شوروی، مورد استفاده قرار می‌گرفت. این شهر امروزه یکی از مراکز اقتصادی مهم و بزرگ در جهان است و از نظر گرانی در سال ۲۰۰۷ به عنوان دومین شهر گران در جهان محسوب می‌شود و در این سال برای دومین بار در «کتاب رکوردهای گینس» نامش ثبت شد.

کلان‌شهر مسکو از نظر دارا بودن مؤسسات علمی، ورزشی و آموزشی از رتبه خوبی در سطح جهان برخوردار است، به طوری که بیش‌ترین امکانات ورزشی را در کل جهان به خود اختصاص داده‌است. این شهر دارای یک مجتمع حمل و نقل بین‌المللی به نام «متروی مسکو» است که بزرگ‌ترین شرکت تولید واگن‌های مترو در جهان است.

 



ادامه مطلب ...

فدراسیون روسیه در شمال آسیا و اروپا گسترده شده است و وسیع ترین کشور جهان است و تقریباً دو برابر کانادا،

دومین کشور وسیع دنیا، مساحت دارد.روسیه

روسیه با کشورهای نروژ، فنلاند، استونی، لتونی، لیتوانی، لهستان، بلاروس، اوکراین، گرجستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، چین، مغولستان و کره شمالی همسایه است.

این کشور همچنین با کشورهای آمریکا (از طریق ایالت آلاسکا)، سوئد و ژاپن (از طریق آب) همسایه است.

روسیه برای سالیان متمادی یکی از قدرت‌های جهانی بود. از زمان امپراتوری تزاری گرفته تا فروپاشی اتحاد جماهیر

شوروی در سال 1991.

پس  از فروپاشی شوروی در سال 1998 این کشور بحران اقتصادی را پشت سر گذاشت که جایگاه جهانی آن را هم

تضعیف کرد. حال روسیه در تلاش است جایگاه پیشین خود را دوباره به دست آورد.

 

 

 



ادامه مطلب ...

کردستان عراق (به کردی: هه‌رێمی کوردستان، Herêmî Kurdistan)، یک منطقهٔ خودگردان در بخش شمالی کشور

عراق است. کردستان عراق از شرق با ایران از شمال با ترکیه و از غرب با سوریه هم‌مرز است. مرکز آن اربیل است.

پرچم کردستان عراق

نام

نام کردستان از ترکیب دو واژه ی کرد و پسوند فارسی ستان گرفته شده‌است که روی‌هم‌رفته به معنی سرزمین کردها است. بنابر قانون اساسی عراق نام این منطقه (به زبان عربی: اقلیم کردستان) است.

نشان حکومت کردستان عراق



ادامه مطلب ...

عراق یکی از کشورهای خاورمیانه است و از شرق با ایران، از شمال با ترکیه، از شمال غرب و غرب با سوریه، از

جنوب با عربستان سعودی و از جنوب شرق با کویت همسایه است.

Iraq . BAGHDAD.عراق.بغداد
بنادر ام القصر و فاو در همین ناحیه در کنار خلیج فارس قرار دارند. مساحت این کشور 453500 کیلومتر مربع است و قسمت‌های کوهستانی آن در شمال و شمال شرقی و غرب آن گسترده شده.


در کتاب‌های «سرزمین خلافتهای شرقی» و «الموسوعه» چنین آمده است:


بین النهرین به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شود که اعراب، قسمت شمالی را جزیره و قسمت جنوبی

را عراق نامیده اند. بیشتر این سرزمین را بیابان‌ها یا جلگه‌های حاصلخیز اطراف رودهای دجله و فرات تشکیل داده

است.


از حدود 4500 سال پیش اقوام گوناگونی بر این سرزمین حکومت کرده اند و می‌توان گفت کهن‌ترین تمدن جهان در

بین النهرین در عراق پدید آمده است.


اسکندر مقدونی در سال 33 قبل از میلاد، این سرزمین را تصرف کرد. عراق در سال 302 میلادی تحت سیطره

ساسانیان در آمد و مدتها یکی از ایالات ایران بود.


تیسفون، پایتخت ساسانیان، و شش شهر مهم دیگر که مجموعا مدائن نامیده می‌شوند و نیز کاخ ساسانیان که

ایوان کسری نام دارد و امروز جز خرابه ای از آن باقی نیست در عراق امروزی قرار دارند.


پس از ظهور اسلام و آغاز فتوحات، تصرف این سرزمین، اولین فتح بزرگ مسلمانان بود.


امام علی علیه السلام در دوران خلافت خود، پایتخت حکومت اسلامی را از مدینه به کوفه که در عراق است منتقل

فرمود. بعدها وقتی خلافت از امویان به عباسیان رسید اوضاع اقتضا کرد که پایتخت جدیدی انتخاب شود. از این جهت،

منصور دوانیقی شهر بغداد را در حاشیه رود دجله بنا نهاد.


بعد از مدتی این پایتخت رونق یافت و مرکز خلافت عباسیان شد و از آن پس تاکنون همیشه پایتخت بوده است.


عراق در قرون جدید تحت سلطه عثمانیها قرار داشت تا اینکه جنگ جهانی اول پیش آمد و سلسله عثمانی نابود

شد. از آن پس عراق به کشوری مستقل تبدیل شد. در سال 1958 حکومت پادشاهی ملک فیصل از میان رفت و نوع

حکومت این کشور جمهوری اعلام شد.


در عراق دو رودخانه بزرگ جریان دارد: دجله به طول 1800 کیلومتر، و فرات به طول 2350کیلومتر.


از دیگر شهرهای مهم آن می توان به کربلا، نجف، موصل، بصره، کرکوک و سلیمانیه اشاره کرد.



ادامه مطلب ...

قَطَر کشوری در جنوب غربی قارهٔ آسیا و در شرق شبه‌جزیره عربستان، در خاورمیانه و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده‌است. قَطَر خود شبه‌جزیره‌ای کوچک‌تر واقع در شبه جزیره عربستان است که خلیج فارس آن را از غرب و شمال و شرق در بر گرفته‌است. پایتخت آن، دوحه است. قطر مرز مشترک زمینی با عربستان سعودی، و مرز دریایی با

کشورهای بحرین و امارات متحده عربی دارد.پرجم قطر.Qatar

 

زبان رسمی این کشور عربی، دین رسمی آن اسلام، واحد پول آن ریال و مساحت آن 493، 11 کیلومتر مربع است.

جمعیت قطر ۸۴۰٫۹۲۶ نفر است. کمتر از یک‌سوم جمعیت قطر را قطری‌های اصیل تشکیل می‌دهند.

موقعیت کشور قطر

قطر در یک نگاه

مساحت ۱۱،۴۳۷ کیلومتر مربع
جمعیت ۹۲۸،۶۳۵ نفر
پایتخت دوحه
واحد پول ریال
دامنه اینترنتی qa.
پیش شماره ۹۷۴+


ادامه مطلب ...

کُویت کشوری در منطقه خاورمیانه است. کویت با کشورهای عراق و عربستان سعودی دارای مرزهای خاکی و با ایران

از طریق خلیج فارس دارای مرزهای آبی است. پایتخت آن، شهر کویت می‌باشد.نشان کشور کویت

 

تاریخچه کویت

 

تاریخ بنای کویت به شیخ برّاک بن غریر آل‌حمید، شیخ قبیلهٔ بنی خالد و حاکم امارت احساء می‌رسد که در اواخر سال

۱۱۱۰ هجری قلعه‌ای را با نام کوت برای ذخیرهٔ آذوقه و همچنین انبار کردن اسلحه بنا کرد که بعدها نام کویت از آن گرفته

شد و سپس این شهر در عهد شیخ سعدون بن محمد آل‌حمید به خاندان آل صباح بخشیده می‌شود.بازرگانی کویت در

قدیم بیشتر بدست ایرانیان به ویژه مردم فارس و خوزستان انجام می‌شد. در آغاز رشد شهر، چند صد خانوار بهبهانی

نیز از هر صنف در این بندر ساکن شدند.

 



ادامه مطلب ...
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گردشگری ، مشاوره کسب و کار و آدرس mgolabchi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان